Digitaal belangrijker dan print….
….was onlangs de conclusie van Sanoma bij de presentatie van de jaarcijfers van 2016. Een jaar waarin het Fins-Nederlandse mediabedrijf een opmerkelijk herstel vertoonde. Eén van de redenen voor de verrassende opmars: succesvolle stappen in de digitalisering van de bladen die Sanoma uitgeeft. Het concern wil daarom sterk blijven inzetten op online video. Het deel van de reclamemarkt waarin nog groei zit. LINDA.tv en video’s van NU.nl worden zo nog belangrijker.
De strategische keuze voor digitaal die Sanoma maakt, speelt ook bij NL Actief/Fit!vak. Hoe bereiken en bedienen we onze achterban het beste? Hoe sluiten we beter aan op de communicatietrends- en behoeften van de samenleving? Ook wij kiezen voor digitaal. Ons vakblad Fit!Magazine gaat verder als een Ezine, een digitaal magazine. We beginnen daarnaast in april, als pilot en op kleine schaal, met een Ezine voor fitnessconsumenten.
Als stipje op de horizon zien we een soort Netflix voor leefstijl. Rechtstreeks streamen vanaf uw computer, laptop, smartphones, smart TV’s en tablets. Altijd en overal kijken, waar ook ter wereld. Informatieve programma’s, series, documentaires, entertainment, webshop en praktische informatie over leefstijl, bewegen, gezondheid, voeding, innovaties, gadgets, enz die u onbeperkt kunt bekijken, wanneer het u uitkomt. Gekoppeld aan allerlei nieuwe smart toepassingen en kijkersprofielen, en in samenwerking met onze kennispartners. Big data op het gebied van leefstijl.
Dat is nog een stipje op de horizon, maar dat stipje komt wel snel dichterbij. Onze samenleving digitaliseert in hoog tempo en NL Actief/Fit!vak wil daarop vooruitstrevend anticiperen. De eerste stappen zetten we nu. Met onze Ezines maken we dat zichtbaar. En achter de schermen werken we aan nieuwe, digitale toepassingen die gaan bijdragen aan een krachtige, eigentijdse positionering en profilering van onze branche in het algemeen en de aangesloten centra en fitnessprofessionals in het bijzonder.
Ronald Wouters
directeur NL Actief/Fit!vak
Reageren? r.wouters@fitvak.com
2
share